Indskoling (0. - 3. klasse)

Trygt, tankevækkende – og sjovt.

Når vi får tid til at fordybe os i et emne, begynder spørgsmålene at spire, og vi bliver nysgerrige. Hver uge slutter med fællessamling og morgensang.

Hellebæk Skolen

Klassetrin

0. klasse
1. maj begynder eleverne i SFO. Først i sommerfuglegrupper sammensat ud fra børnehavernes anbefalinger og forældrenes ønsker. Efter efterårsferien i klasser dannet af børnehaveklasselederne og skolepædagogerne. Her handler det om at lære at gå i skole.

1. klasse
Eleverne får deres dansk- og matematiklærer, som er de faste holdepunkter i skoledagen. Dansklæreren kender de allerede fra skoledagene i 0. klasse. De får også engelsk, musik, kristendom, idræt og billedkunst. Nu handler det om at snuse til en ny verden af viden.

2. klasse
Eleverne forsætter i deres trygge sociale og faglige rammer. De er nu klar til at udvide deres verden endnu mere og skal lære faget natur og teknologi at kende. Samtidig arbejder vi med diamantforløb, som giver eleverne en bedre forståelse af sig selv, deres klassekammerater og det at indgå i et fællesskab. I foråret rykker 2. klasse over på skolens afdeling i Hellebæk sammen med deres klasselærere og klassepædagoger.

3. klasse
Eleverne har nu en god fornemmelse af, hvad skolen handler om – socialt, fagligt og personligt. De får faget historie og kan begynde i SFO’ens mini-klub – en forsmag på vores klub Bølgen fra 4. klasse