Mellemtrin (4. - 6. klasse)

Fart på fagligheden og flere nye venner.

Efter de første år med prøvende skridt i skoleverdenen får eleverne nu større indflydelse på deres skoledag. De skal vælge valgfag, ligesom de er klar til at undersøge, analysere og løse problemer. Verdenen bliver større og lidt mere kompliceret – fuld af vigtige venskaber og lærerige konflikter.

Eleverne går i én fast klasse og har to klasselærere. Trygheden ved at være del af et mindre fællesskab er et vigtigt fundament for de yngste elever og gennem det meste af mellemtrinnet. Eleverne begynder så småt at gå på forskellige hold med elever fra hele årgangen, men hører stadig til i en klasse. Nogle vælger at gå mere i dybden med at træne læsning, andre vælger spireforsøg i natur/teknik med elever fra andre klasser på årgangen. Vi forbereder dem til at tage mere ansvar for egen læring, og de lærer at være del af nye fællesskaber.

Hellebæk Skolen

Klassetrin

4. klasse
Eleverne får Håndværk og Design, Madlavning og Billedkunst. De kan være sammen på tværs af årgangen. Klasserne deltager i et H2O-svømmekursus og skal på lejrskole i 3 dage.

5. klasse
Det er nu, eleverne skal vælge endnu et sprogfag og kaste sig ud i enten Tysk eller Fransk.

6. klasse
Eleverne fortsætter deres skolegang og arbejder hen imod at tage stilling til, hvilke praksisfaglige fag de vil vælge efter 6. klasse.